HOT & TRENDING!
Koliko kosta logo
Koliko kosta logo je često postavljano pitanje na koje se uglavnom dobija različit odgovor, i to je zato što postoji mnogo „varijacija na temu“. Potrudićemo se da vam objasnimo zašto cena varira i koji logo, koliko košta. #staytuned
IZRADA LOGOA
Izrada logoa spada pod umetnost jer da biste došli do „onog pravog“, potrebno je proći kroz mnogo koraka koji od vas, na kraju samog procesa, pravi umetnika. No, pre svega potrebno je da znate da logo nije samo „lepo na oko“ već i poruka koju šaljete prilikom prvog viđenja.
Logo je kamen temeljac za brend, prvi kontakt sa potencijalnim klijentima i prva poruka koju šaljete. A da li ste znali da i boja ima svoju poruku?
PORUKA KOJU ŠALJU BOJE
Zelena je boja novca i rasta (uspeha)
Ljubičasta odnosno popularno, violet, znači poverenje
Crvena je sinonim sa strast i uzbudljivost (boja Coca Cole)
Žuta šalje poruku jasnoće i optimizma
Plava je boja za staloženost, sigurnost i snagu
Crna u kombinaciji sa belom je elegancija i sofisticiranost (Apple logo)
Narandžasta odnosno orange je boja koja se najviše koristi da uhvatite nečiju pažnju.
Naš stručni konsultant, prilikom pisanja ovog teksta, ABI marketinška agencija, takođe napominje da vodite računa o kombinaciji boja koju ćete koristiti prilikom kreiranja svog logoa. Spajanjem gore navedenih boja, imate priliku da izazovete pažnju ali emociju koja je, ipak, najbitniji ljudski element, jer ljudska bića u 99% slučajeva, rade stvari vodeći se emocijama.
PRODAJNA PSIHOLOGIJA U SAMOM OBLIKU LOGOA
Kada kreirate logo, kreirate ga jer imate brend odnosno uslugu koju prodajete, a za sve što prodajte, potrebno je „zaći“ u prodajnu psihologiju i poentirati u vidu konverzije.[1]
Da biste izvršili željenu akciju od strane korisnika, možete prodajno komunicirati i u vidu oblika vašeg logoa.
Krugovi i elipse obično projektuju pozitivnu emocionalnu poruku. Upotreba kruga u logotipu može sugerisati zajednicu, prijateljstvo, ljubav, odnose i jedinstvo. Prsteni imaju implikaciju na brak i partnerstvo, što sugeriše stabilnost i izdržljivost. Krivulje bilo koje vrste imaju tendenciju da se vide kao ženke u prirodi.
Oblici logotipa sa ravnim ivicama, poput kvadrata i trougla, sugerišu stabilnost. Ravne linije i precizni oblici logotipa takođe daju snagu, profesionalnost i efikasnost. Međutim, a naročito ako se kombinuju sa bojama poput plave i sive, mogu se pojaviti i hladno i nezanimljivo. Takođe se sugeriše da trouglovi imaju dobru povezanost sa naukom, religijom i zakonom.
Na njih se obično gleda kao na muške atribute, tako da nije slučajno što su trouglovi istaknutiji u logotipovima kompanija čiji proizvodi imaju mušku pristrasnost.
Um podsvesno povezuje vertikalne linije sa muškošću, snagom i agresivnošću, dok horizontalne linije sugerišu zajednicu, spokoj i smirenost.
VRSTE LOGOA ODNOSNO VRSTE LOGOTIPA
Logo je slika koja simbolizuje vaš posao, ali da li ste znali da postoji 7 različitih vrsta logotipa?
Iako su sve kombinacija tipografije i slika, svaka vrsta logotipa daje vašem brendu drugačiji osećaj. Budući da je vaš logo prvo što će novi kupci videti, želite da budete sigurni da ćete odmah poentirati u pravcu u kojem želite.
Evo i 7 vrsta logotipa koji dominiraju svetom (a da toga niste ni svesni):
- MONOGRAMSKI LOGO
Monogramski logotipi ili natpisi, su logotipi koji se sastoje od slova, obično od inicijala i poenta ovakvog logoa je - jednostavnost.
IBM, HP, HBO[2] su skraćenice poznatih firmi sa prilično dugim imenima. Sa dve ili tri reči koje treba upamtiti, svaka od njih koristila se svojim inicijalima u svrhu identifikacije brenda. Stoga, ima smisla da koriste monograme - koji se ponekad nazivaju i tipografski logo - kako bi predstavljali svoje organizacije.
Korišćenjem samo nekoliko slova, logotipi slova mogu biti efikasni u pojednostavljivanju bilo koje kompanije ako imaju dugo ime. Na primer, koliko je lakše reći (i zapamtiti) - NASA nasuprot Nacionalnoj upravi za vazduhoplovstvo i svemir?
Budući da je fokus na inicijalima, font koji odaberete (ili kreirate) je vrlo važan kako biste bili sigurni da vaš logo nije samo tematski određen onim što vaša kompanija radi, već je i čitljiv kada štampate na vizitkartama. Takođe, ako već niste osnovano preduzeće odnosno firma, možda biste želeli da dodate svoje puno ime firme ispod logotipa, kako bi ljudi odmah počeli da prepoznavaju ko ste i čime se bavite.
- TIPOGRAFSKI LOGO
Slično kao kod monografskih logoa, reč ili logotip je logotip baziran na fontu koji je fokusiran samo na ime preduzeća, primera radi Coca Cola, Google, Yahoo....
Google-ov logo je sjajan primer toga. Sam naziv je upečatljiv i pamtljiv, pa u kombinaciji sa jakom tipografijom, pomaže u stvaranju snažne prepoznatljivosti brenda. Budući da će fokus biti na vašem imenu, želećete da odaberete font - ili kreirate font - koji beleži suštinu vašeg poslovanja.
Na primer, fashion kompanije imaju tendenciju da koriste čiste, elegantne fontove koji se osećaju skupocenim, dok se pravne ili vladine agencije gotovo uvek drže tradicionalnog, „težeg“u kojem se oseća sigurnost.
Kada se koriste logotipi slova i slovnog znaka:
Razmotrite logotip u vidu mnogramskog tipa ako vaš brend ima dugo ime. Skraćivanjem imena u inicijale pomoći će vam da pojednostavite dizajn i time se lakše pamti i vaš logo. Sve predugo može izgledati teško čitljivo.
- SIMBOL
Logo u vidu simbola je grafički zasnovani logotip kao što su Apple, Twitter, Mercedes, Betmen... Navedeni logotipovi su toliko prepoznatiljivi da ne sadrže ni jedno slovo a prepoznajete ih „na prvu“. Ako gledamo da je logo samo simbol, onda nove kompanije ili one koje nemaju jaku prepoznatljivost brenda, mogu da koriste kombinaciju simbola i slova.
Najveća stvar koju treba uzeti u obzir pri odlučivanju da idete sa simbolnim obeležjem je koju sliku/simbol odabrati. Ovo je zaista delikatna stvar i morate razmisliti o široj poruci koji šalje vaš logo.
Da li želite da se igrate u svoje ime (kao što to Snapchat duh govori za šta služi ta aplikacija) ili želite izazvati neku emociju (kao što to čini Svetska fondacija za zaštitu divljih životinja sa svojom stilizovanom slikom pande - obožavane i ugrožene vrste)?
A još jedan primer je i McDonald's (Mek Donalds) koji u svom simbolu ima asocijaciju na pomfrit i tako vam nesvesno šalje poruku da kupujete pomfrit, na kojem je najveća marža odnosno zarada.
PROČITAJTE JOŠ: Koliko košta sajt
- APSTRAKTNI LOGO
Apstraktni znak je specifična vrsta slikovnog logotipa. Umesto da bude prepoznatljiva slika - poput jabuke ili ptice - to je apstraktni geometrijski oblik koji predstavlja vaš posao odnosno brend.
Nekoliko poznatih primera uključuju, Pepsi (podeljeni krug) i Adidas (cvet u linijama).
Međutim, umesto da budete ograničeni na sliku nečeg prepoznatljivog, apstraktni logotipi omogućavaju vam da stvorite nešto zaista jedinstveno za predstavljanje svog brenda.
Prednost apstraktnog logoa je u tome što ima mogućnost da prenese ono što vaša kompanija radi simbolično, ne oslanjajući se konkretno na logo. Primer dobrog apstratknog logoa je i logo Nike-ija, koja označava slobodu kretanja.
- LOGO U VIDU MASKOTE
Logo u vidu maskote uključuje ilustraciju i „gotovo“ umetnika koji će preneti poruku. Logotipi maskote su logotipi koji uključuju ilustrovani logo.
Maskota je krajnje jednostavno ilustrovani lik koji predstavlja vašu kompaniju, bukvalno u vidu ambasadora.. Maskote su odlične za kompanije koje žele stvoriti zdravu atmosferu privlačnu porodicama i deci.
- KOMBINOVANI LOGO
Kombinovani logo je logotip koji se sastoji od kombinacije slova i crteža, apstraktnog crteža ili maskote. Slika i tekst mogu biti postavljeni jedan pored drugog, naslonjeni jedan na drugi ili integrisani zajedno da bi se stvorila krajnja slika odnosno logo.
Neki od poznatih kombinovanih logotipa marke Štark, Burger King i Lacoste. Sa kombinacijskom simbola, potencijalni kupci odnosno klijenti, će početi da povezuju vaše ime sa vašim simbolom ili maskotom!
Ovakva kombinacija, donosi mogućnost da koristite samo simbol. Takođe, budući da kombinacija simbola i teksta zajedno stvara različitu sliku, ovi logotipi su obično lakši za zaštitni znak nego sam simbol.
- AMBLEM LOGO
Logotip amblema sastoji se od teksta unutar simbola. Najčešći primeri gde se koriste ovakvi logotipovi su značke, pečati i grbovi, i simbolika ovog tipa je – tradicija.
Industrija koja voli ovakav tip logoa je auto industrija. Iako imaju klasični stil, neke kompanije su efektivno moderniziovale tradicionalni izgled amblema s dizajnom logotipa savršenim za 21. Vek.
Zamršeni dizajn amblema nije lak za korišćenje u sve marketinške svrhe, npr za vizitke, amblem se, najčešće toliko mora smanjiti da postaje težak za čitanje ili ga morate staviti na drugu stranu vizitke, gde nije lako uočljiv.
Nakon svega navedenog (nadamo se i korisnim), uzmite u razmatranje, da angažujete profesionalca za izradu vašeg logoa ali i kompletnog vizuelnog identiteta[3]. Pravi primer je, ABI marketinška agencija koja nam je i dala sve ove smernice, ali i cenu izrade logoa.
CENA IZRADA LOGOA
Cena izrada logoa, zavisi od toga kakav logo želite. Sada i znate da postoji 7 vrsta a samim tim i koji odgovara vašim potrebama.
Logo od 50 evra:
- Jednostavniji tipografski (slovni) logo, sa jasnom vizijom kako treba da izgleda
- Redizajn postojećeg logoa
Logo od 150 evra:
- Jednostavniji monografski (skraćenica) i kombinovani logo, sa približnom vizijom kako treba da izgleda
- Dobija se 3 idejna predloga
Logo od 300 evra pa na više:
- Sve navedene vrste logotipova
- 5 idejnih rešenja
Ostale cene koje uključuju i vizuelni identitet
Kolege iz ABI agencije, rado su nam izašle u susret i sa nama podelile informaciju koliko koštaju usluge, vezane za vizuelni identitet.
Pa se tako cene za ovu vrstu usluge, kreću od 400 pa do 800 evra ali i pored svega navedenog, u svojoj ponudi imaju i izradu sajtova, od jednostavnijih kao što je sajt za restorane ali i one komplikovanije, kao što je online prodavnica.
Za više informacija, pozovite 063 300 558 i zatražite vašu ponudu.
[1] Konverzija se dešava kada posetilac vašeg sajta postigne željeni cilj, poput popunjavanja obrasca ili kupovine. ... U zavisnosti od ciljeva vašeg sajta ili preduzeća, vrste konverzije mogu da uključuju: Online prodaju, prodaju na licu mesta, prijave putem e-maila (imejla) itd...
[2] HBO (Home Box Office) – je Američka TV mreža u vlasništvu Warner Media kompanije, zaslužna za najveće holivudske filmove.
[3] Vizuelni identitet su sve stvari vezane za vaš brend, koje potrošač registruje okom. Stvari koje spadaju u to su: logo, boje, promotivni materijal (olovke, vizit karte, šolje, memorandum, fascikle, kalendari...)