HOT & TRENDING!
Beograd na vodi
Da li znate šta je stvarno Beograd na vodi?
Da li je Beograd na vodi isto što i zapadnjaci zovu Belgrade Waterfront?
Naravno da nije. Termin Beograd na vodi je nastao mnogo pre Belgrade Waterfront-a.
Mnogi su skloni da Beograd na vodi poistovete sa projektom Beograd na vodi, koji se odnosi na gradnju novog dela Beograda u Savamali. Ali, to je greška.
Ako počnete da slušate video o Beogradu na vodi, već u prvih par sekundi čućete reč projekat. Tako je! Projekat Beograd na vodi. Ali projekat nije dobra reč, jer Beograd na vodi već uveliko živi.
Šta stvarno znači Beograd na vodi?
To je bez sumnje najveći brend u Beogradu, odnosno njegovi splavovi i ljudi na njima, gde Beograd kao metroplola vodi svoj život na boemski način, zbog čega je prepoznatljiv u celom svetu.
Evo šta o tome pišu svetski mediji.
BBC medijska kuća
Da li je BBC-jev članak o Beogradu pisao o izgradnji novog kvarta?
Naravno da nije. BBC piše o splavovima i noćnom životu Beograda. Čak nabraja i daje linkove ka objektima na vodi, kao što su, primera radi: Splav Tag, Splav Freestyler, Splav Bridge, Splav Lasta i Splav Shake and Shake (u smislu konkretno navedenih splavova).
Piše se o zabavi i neverovatnom provodu na beogradskim splavovima. Beograđani još uvek prepričavaju kako se samo provela ekipa BBC-ja u Beogradu. Kažu da im je to bilo jedno od najlepših iskustava u životu. Taj čuveni miks srpskog gostoprimstva i pravog duha Beograda, gde se gostu daje ono najbolje što domaćin ima, i noćnog života u Beogradu na vodi, koji ima spektakularno raznoliku ponudu. Kako neki kažu, magnet za strance!
LONELY PLANET O BEOGRADU
Da li je Lonely planet pisao o novogradnji na teritoriji Savamale?
Nije. Pogledajte na linku koliko samo članaka ima o Beogradu i njegovom noćnom životu.
Lonely Planet Belgrade (klikni na link)
DAILY MAIL O BEOGRADU
Da li je čuveni Daily Mail pisao o Beogradu koji se gradi ili o onom koji živi?
Naravno, o onom koji živi.
Evo kako počinje članak:
"Having come to Belgrade to explore the city's burgeoning bar culture, I'd only been in town a few hours and was already feeling ashamed of myself." - Daily Mail o Beogradu.
Pisac ovog članka se postideo, ali ne zbog svog nepoznavanja gradnje, već pravog Beograda sa dušom.
Pisac članka piše: "Zaboravite London, Pariz i Njujork, jer Beograd je jedno od najboljih mesta za izlazak koje sam ikad video."
Impresivno! Beograd ispred najvećih metropola sveta u makar jednoj kategoriji! Ali vrlo važnoj kategoriji za jedan grad.
NEW YORK TIMES O BEOGRADU NA VODI
Neverovatno je kako članak počinje, prvo, impresivan naziv - Belgrade Rocks!
WOW!
"NIGHT falls in the capital of the former Yugoslavia, and music fills the air. Everywhere. Along the banks of the Danube and Sava Rivers, serpentine chains of music-blasting splavovi - floating raft clubs - snake into the inky Balkan night." New York Times ceo članak o Beogradu na vodi. (Klikni da pročitaš.)
Pa, oni koriste reč splavovi! Splavovi! Nije li to divno? Jedno znamo, a to je da su splavovi zaista postali brend!
THE GUARDIAN O BEOGRADU
Sam članak u Guardianu nosi naslov "Dancing on the Danube", tj. u prevodu "Igranje na Dunavu"!
Dalje u članku se provlače mnoge lepe reči, kao garantovano dobar provod, priključite se zabavi i slično!
Pa čak se i spominje nekadašnji kultni splav Lukas!
I oni pišu o beogradskim splavovima i pravom Beogradu na vodi.
Da ne dužimo sa još mnogo putnih blogova, Nacional Geografic-u i drugima koju su pisali o Beogradu na vodi i njegovim splavovima.
E sad, zamislite da su ovo bili plaćeni članci, koliko bi samo koštalo da se objave i da li bi bili ovoliko objektivno napisani? Nažalost, to pitanje ostaje bez odgovora.
A zamislite, mnogi splavovi, tj. pravi Beograd na vodi morao je da se pomeri zbog projekta Beograd na vodi.
A da li su grad ili država učinili nešto da pomognu najvećem beogradskom brendu? Odgovor znate i sami.
I ovo je prošlo bez diskusije u sredstvima javnog informisanja. Zašto? Nismo pametni da odgovorimo na ovo pitanje. Ponestaje logike, a i reči.
Naprotiv, toliko se otežao rad splavova da splav koji postoji više od 35 godina sledeće sezone planira da promeni ime. Užas. To je isti onaj splav Hua hua na kome se pisala boemska istorija od strane Pavla Vuisića, Saleta Đorđevića i mnogih velikana Beograda. Ako vas interesuje istorijat splava Hua Hua, možete ga naći na linku.
Hua hua, koji traje preko 35 godina i centar je boemskog života Beograda na vodi, prepoznatljiv brend širom bivše Jugoslavije, a i van nje, zaslužuje da bude spomenik jednog vremena i duha pravog Beograda, a ne da mu se menja ime. Grad opet ćuti. Samo priča o lažnom Beogradu na vodi, onom koji oni zovu Belgrade Waterfront.
Šta li o tome misli jedan od najvećih boema Beograda, čuveni Rale, koji sada drži kafanicu Vinovlačara? Šta misli o danima kada su ljudi dolazli iz Dubrovnika ili iz Rovinja da bi dobili sto kod slike Solunca ili, skraćeno, samo Solunca na splavu Hua Hua.
Šta li bi o ovome mislio velikan prestonog glumišta Pavle Vuisić, koji je za opkladu da može da popije 100 špricera seo u plićak i pozvao konobara da ga tako u plićaku služi. A kad je konbar rekao: "Gospodine Pavle, što lepo ne sednete u baštu, molim vas!", Pavle ga je sa šeretskim osmehom sasekao sa: "Sinko, a hoćeš li ti svakih 5 minuta da me nosiš u toalet!?". :)
Koliko duh Beograda i splavova nije lako ubiti vidi se po tome koliko se vlasnici splavova trude da se bore za titulu Beograda na vodi. Upravo smo dobili infomaciju da se bivši splav Play sada zove Konzulat Waterfront. Genijalno ime. I borba da splavovi ostanu prvi brend prestonog grada.
Portal Kuda večeras je nedavno objavio takmičenje za najbolji splav u Beogradu, gde je nominovano 10 splavova, a do kraja sezone dobićemo i pobednika. Kliknite na link ako vas interesuje koji se to splavovi u ovom trenutku nalaze među top 10 splavova u Beogradu.
Svi splavovi sadrže korisne informacije kao što su adresa, radno vreme, cenovnici i telefon za rezervacije, kao i korisni link ka njihovim prezentacijama. To je naš način da se borimo za opstanak splavova i da se glas o najboljem brendu prestonog grada Srbije čuje nadaleko.
I ovim putem želimo pravom Beogradu na vodi da pobedi! I hoće, jer je duša Beograda jaka.
Beograd Victor!